AK Therapies - Θεραπευτικό Μασάζ

Editors Picks

Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

Οι Έλληνες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

By on 11:39 π.μ.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαμορφώνουν στις μέρες μας τους τρόπους με τους οποίους κατανοούμε την κοινωνικότητα, την ενεργό συμμετοχή στα μέσα επικοινωνίας.
Η σημασία τους άλλωστε είναι σημαντική, αρκεί μόνο να αναλογιστεί κανείς ότι εάν οι χρήστες του Facebook συγκροτούσαν μια χώρα, θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο μετά την Κίνα και την Ινδία. Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης προσεγγίζουν το 82% του παγκόσμιου διαδικτυακού πληθυσμού και έχουν προσελκύσει 

Δισεκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. Οι τάσεις υιοθέτησης της κοινωνικής δικτύωσης αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό τις παγκόσμιες τάσεις υιοθέτησης του διαδικτύου που αναπτύχθηκαν αντίστοιχα. Ωστόσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις μέρες μας κατατάσσονται ως η πιο δημοφιλής κατηγορία περιεχόμενου σε παγκόσμιο επίπεδο
Αναμφίβολα, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αφενός προσανατολίζονται στην κοινωνική δρα-στηριότητα κι αφετέρου παρέχουν τη δυνατότητα ανάπτυξης ευέλικτων και εξατομικευμένων τρόπων κοινωνικότητας, καθώς επιτρέπουν στους χρήστες να αναπτύξουν κοινωνικές συμπεριφορές μέσα από διαφορετικά επίπεδα συμμετοχής, δραστηριότητας και πολλαπλών εργασιών
Οι στρατηγικές αυτές αναπτύσσονται σε ένα περιβάλλον συγκλινόντων μέσων επικοινωνίας και συγκλινουσών κοινωνικών, πολιτιστικών, πολιτικών πρακτικών και πεδίων. Σε αυτό το νέο επικοινωνιακό περιβάλλον, η έρευνα απαιτεί την ανάπτυξη θεωριών και αναλυτικών εργαλείων τα οποία εξετάζουν τις χρήσεις, τη δραστηριότητα, τη συμμετοχή και το περιεχόμενο των μέσων επικοινωνίας. Σημαντικό είναι, βέβαια, το γεγονός ότι στο νέο αυτό περιβάλλον η χρήση των μέσων επιτρέπει στους χρήστες να έχουν διττό ρόλο: αφενός να καταναλώνουν κι αφετέρου να παράγουν περιεχόμενο, και συχνά αυτό γίνεται ταυτόχρονα.Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες τους να παρουσιάσουν  ον εαυτό τους, όπως και την προσωπικότητά τους, ενώ παράλληλα τους επιτρέπουν είτε να προσκολληθούν σε ήδη υπάρχοντα κοινωνικά δίκτυα είτε να δημιουργήσουν δικά τους, ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το MySpace, το LinkedIn και το Google+, τα οποία συνήθως δομούνται και αναπτύσσονται γύρω από ένα εν δυνάμει αρχικά κοινό με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, γνωρίσματα και στάσεις (niche audience), ασχέτως εάν η απήχησή τους στην πράξη επεκτείνεται συνήθως πέραν αυτού του συγκεκριμένου «κοινού-στόχος».

Η πανελλήνια έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για την «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα social media». Σύμφωνα με την έρευνα οι Έλληνες χρήστες μπορούν να χαρακτηριστούν ως «έμπειροι» διότι το 50% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα social media πάνω από 3 χρόνια. Το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) και το 60% blogs και forums. Επίσης 1 στους 2 Έλληνες αναζητά πληροφορίες σε σελίδες με reviews χρηστών. Η έρευνα διεξήχθη στα τέλη του 2011 με 1050 έμπειρους χρήστες του Internet που είναι ενεργοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ενώ χρησιμοποιούν συχνά τα social media, οι Έλληνες είναι πολύ ενεργοί μόνο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (περίπου 1 στους 2 αφήνει σχόλια συχνά). Τα ποσοστά αλλάζουν αρκετά όταν εξετάζουμε τα blogs/forums (όπου μόνο 1 στους 5 κάνει συχνά σχόλια) και τις σελίδες με reviews χρηστών (όπου μόνο 1 στους 10 αφήνει συχνά κάποιο σχόλιο). Το παραπάνω γεγονός εξηγείται από την μεγαλύτερη εξοικείωση που έχουν οι Έλληνες χρήστες με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook) από ότι με τους άλλους τύπους social media, blogs και σελίδες με reviews χρηστών. Επιπροσθέτως, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών (σημαντικό στοιχεία που σχετίζεται με την Ελληνική κουλτούρα), και όχι την ενημέρωση τους για ένα συγκεκριμένο θέμα. Παράλληλα αποδεικνύει ότι τα blogs/ forums / chats μόλις πρόσφατα άρχισαν να αξιοποιούνται επαγγελματικά από ελληνικού οργανισμούς / εταιρίες για προώθηση και ενημέρωση.

Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες, που έχουν λογαριασμό στο Facebook, συνδέονται στο κοινωνικό δίκτυο χωρίς να έχουν κάτι πραγματικά να κάνουν και αναλώνονται στο να κάνουν «Like» σε αναρτήσεις άλλων.
Το συμπέρασμα βγαίνει από την πρόσφατη πανελλήνια έρευνα για τη συμπεριφορά των χρηστών των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) υπό την αιγίδα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 1.100 χρήστες που χρησιμοποιούν τα social media, όπως Facebook, Twitter, διάφορα Blogs και άλλα.
Σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2011, την περασμένη χρονιά είχαμε την αύξηση στον αριθμό των “φίλων” κατά ένα ποσοστό της τάξης του 40%, γεγονός που οφείλεται στην ολοένα και μεγαλύτερη διάδοση του Facebook, αλλά και γενικότερα των εφαρμογών γνωριμιών. Το 46% δηλώνει πως δεν εμπιστεύεται τις ειδήσεις που κατακλύζουν το profile του, με το 40% να αισθάνεται πως παραβιάζεται η προσωπική του ζωή.
Τέλος ένας στους επτά θεωρεί πως το Facebook αποτελεί το λόγο που απομακρύνθηκε από τους φίλους
του.


Επιμέλεια
Βαδράτσικας Χρήστος



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου