AK Therapies - Θεραπευτικό Μασάζ

Editors Picks

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Τα αεροπλάνα του μέλλοντος

By on 11:33 π.μ.

Το μέλλον της αεροναυπηγικής

Δεν θα είναι αεροπλάνο όπως τα ξέρουμε, ούτε πύραυλος, αλλά ένα «υβρίδιο» ανάμεσά τους, που θα θυμίζει κάτι από αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο και κάτι από γαλλικό «Κονκόρντ»

Η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία EADS, η οποία κατασκευάζει τα αεροσκάφη Airbus, αποκάλυψε τα σχέδια της για ένα επαναστατικό επιβατικό αεροπλάνο, που θα είναι πυραυλοκίνητο και υπερηχητικό και το οποίο θα πετάει την απόσταση Παρίσι-Τόκιο σε μόλις δυόμιση ώρες.
Το σκάφος, με την κωδική ονομασία Zehst, το οποίο θα έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές αερίων ρύπων, σχεδιάζεται να είναι έτοιμο το 2050, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο θα αποτελεί μια μετεξέλιξη του ιστορικού «Κονκόρντ», αν και θα πετάει δύο φορές πιο γρήγορα και δύο φορές πιο ψηλά από το τελευταίο.
Τα σχέδια για το «αεροπλάνο του μέλλοντος», ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης του Παρισιού. Το αεροσκάφος, που θα μεταφέρει 50 έως 100 επιβάτες, θα απογειώνεται με αθόρυβες συμβατικές τουρμπο-μηχανές, οι οποίες θα λειτουργούν με βιοκαύσιμα (από φύκια!), ενώ στη συνέχεια θα θέτει σε λειτουργία τους υβριδικούς πυραυλοκινητήρες του, οι οποίοι θα δουλεύουν με μίγμα υγρού υδρογόνου και οξυγόνου, αφήνοντας πίσω τους μόνο νερό ως υπόλειμμα της καύσης.
Το αεροπλάνο θα πετάει με ταχύτητα 4.800 χλμ. την ώρα σε υψόμετρο 32 χιλιομέτρων, στη στρατόσφαιρα, έναντι περίπου 10 χλμ. των σημερινών επιβατικών αεροσκαφών. Όταν χάνει ύψος ετοιμαζόμενο για προσγείωση, ο πιλότος θα σβήνει τις πυραυλικές μηχανές και το σκάφος θα κινείται σαν ανεμοπλάνο, ενώ θα ανάβει τις συμβατικές μηχανές λίγο πριν φτάσει στο έδαφος.

Η ΝΑΣΑ και η Μπόινγκ παρουσίασαν μια μακέτα εργασίας από το “αεροπλάνο του μέλλοντος”. Το αεροπλάνο διαθέτει πρωτοποριακό σχέδιο, είναι τριγωνικό και επίπεδο.

Και οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν πως πέτυχαν τους μέγιστους δείκτες όσον αφορά την ταχύτητα και την κατανάλωση καυσίμων. Σήμερα η ΝΑΣΑ δοκιμάζει προς το παρόν μια μικρογραφία του αεροπλάνου, βάρους μόνο 266 κιλών και ελπίζει πως τα επόμενα είκοσι χρόνια οι σχεδιασμοί της θα γίνουν αποδεκτοί από όλους.
Το μοντέλο X-48C προσφέρει περισσότερο εσωτερικό χώρο για τη μεταφορά φορτίων αλλά και επιβατών. Το αεροπλάνο έχει εξαιρετική απόδοση με ταχύτητα 220 χλμ/ώρα σε μέγιστο ύψος των 3000 μέτρων. Τα αεροσκάφη αυτού του τύπου θα χρησιμοποιούνται τόσο για στρατιωτικούς σκοπούς, όσο και για μεταφορά επιβατών.
Η Αirbus παρουσίασε τις μακέτες του στη διεθνή έκθεση αεροναυπηγικής στη Βρετανία. Πρόκειται για το Concept Plane.
Αθόρυβο, ελαφρύ, άκρως οικολογικό και υπερπολυτελές, με τεχνολογικές ανέσεις για τον επιβάτη που ανήκουν σήμερα στην επιστημονική φαντασία, θα είναι το αεροπλάνο του κοντινού μέλλοντός μας, αν πιστέψουμε τις μακέτες που παρουσίασε η Αirbus στη διεθνή έκθεση αεροναυπηγικής του Φάρνμποροου στη Βρετανία. Το αεροσκάφος, με το (προσωρινή) ονομασία «Concept Ρlane», αναμένεται να πετάξει στους αιθέρες το νωρίτερο το 2030, ενώ πιο ρεαλιστική ημερομηνία θεωρείται το 2050.
Οι αεροναυπηγοί της ευρωπαϊκής εταιρείας διαβεβαιώνουν ότι θα είναι εξαιρετικά ελαφρύ και θα διαθέτει πολύ μακριά και λεπτά φτερά με κλίση προς τα επάνω, και μια ουρά σε σχήμα U. Είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να καταναλώνει πολύ λιγότερα καύσιμα και να εκπέμπει πολύ λιγότερα καυσαέρια από ό,τι τα σημερινά αεροπλάνα, και διαφημίζεται ως απολύτως φιλικό προς το περιβάλλον.

Για τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων του, το Concept Ρlane θα χρησιμοποιεί εναλλακτικές πηγές, όπως ηλιακή ενέργεια αλλά και θερμότητα από τα σώματα των ίδιων των επιβατών. Η εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση και στις ανέσεις που θα παρέχει προς τους επιβάτες. Τα καθίσματα θα είναι κατασκευασμένα από οικολογικά, αυτοκαθαριζόμενα υλικά τα οποία θα μπορούν να αλλάζουν σχήμα ώστε να κοιμάται ο ταξιδιώτης ακόμη πιο αναπαυτικά στις μεγάλες πτήσεις.

Ανάμεσα στις φουτουριστικές ιδέες που έχουν προτείνει οι σχεδιαστές της Αirbus: τα τοιχώματα της ατράκτου να γίνονται διαφανή με το πάτημα ενός κουμπιού, ανοίγοντας μια θέα 360 μοιρών σε γη και ουρανό από ψηλά, καθώς και ολογραφικές προβολές εικονικών ντεκόρ ώστε οι επιβάτες να μετατρέπουν την καμπίνα του αεροσκάφους σε γραφείο, κρεβατοκάμαρα ή και σε προσωπικό χώρο για ασκήσεις ηρεμίας ζεν ή σπα.


Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσουν 
 
Με ταχύτητα που θα προσεγγίζει αυτή του ήχου θα μεταφέρει τον επιβάτη από το Σαν Φρανσίσκο στο Λος Αντζελες, σε μισή ώρα.
Aν πιστεύετε ότι τα αυτοκίνητα που θα μπορούν να κινούνται χωρίς οδηγό και τα υπερηχητικά αεροσκάφη που θα καλύπτουν την απόσταση Λονδίνο - Τόκιο σε πέντε ώρες είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό έχουμε να περιμένουμε από το μέλλον, ξανασκεφτείτε το. Το Hyperloop, ένα μέσο μαζικής μεταφοράς που θα μπορούσε να ανήκει σε ταινία επιστημονικής φαντασίας, είναι εδώ... Με κομμένη την ανάσα η παγκόσμια κοινότητα αναμένει στις 12 Αυγούστου την παρουσίαση του υπερσύγχρονου μέσου από τον εμπνευστή του Ελόν Μασκ, επιχειρηματία και διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla Motors, ιδρυτή του Paypal και του SpaceX, ο οποίος μόλις χθες έκανε γνωστό μέσω τουίτερ ότι εκείνη την ημέρα θα παρουσιάσει τα φιλόδοξα σχέδιά του.
Το Ηyperloop είναι η «επόμενη ημέρα», η «νέα εποχή» στις μαζικές συγκοινωνίες, ένα μέσο σταθερής τροχιάς πραγματική βολίδα, που θα μεταφέρει τον επιβάτη από το
Σαν Φρανσίσκο στο Λος Αντζελες μέσα σε μισή ώρα. Πρόκειται για μια εντελώς νέα πρόταση στις μαζικές μεταφορές, ένα μεταφορικό μέσο «βολίδα», το οποίο ταυτόχρονα θα είναι φιλικό στο περιβάλλον, αφού θα κινείται με ηλιακή ενέργεια. Σύμφωνα με τα λίγα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά το Hyperloop δεν θα επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες και κυρίως θα είναι απολύτως ασφαλές, χωρίς καμία πιθανότητα δυστυχήματος.
Σύμφωνα με τους αναλυτές που προσπάθησαν να αποκωδικοποιήσουν τις δηλώσεις που μέχρι σήμερα έδωσε στη δημοσιότητα ο εμπνευστής του, το υπερσύγχρονο σύστημα θα κινείται με ταχύτητα που θα προσεγγίζει αυτή του ήχου και όπως τουλάχιστον ανέφερε η επιθεώρηση Business Insider πριν από μερικές ημέρες, το σύστημα, κατά πάσα πιθανότητα θα χρησιμοποιεί σωλήνες κενού αέρος (αν και πολλοί το αμφισβητούν) μέσα στους οποίους θα κινούνται εξαθέσιοι θαλαμίσκοι πάνω σε ένα «αέρινο ποτάμι». Μάλιστα, κάποιοι λένε ότι ο επίδοξος επιβάτης του μέλλοντος δεν θα αντιμετωπίζει ούτε καν τις γνωστές καθυστερήσεις των συμβατικών μέσων μεταφοράς. Θα φτάνει στον σταθμό και γρήγορα θα βρίσκεται καθ’ οδόν προς τον προορισμό του. Για περισσότερα στοιχεία, υπομονή ώς τις 12 Αυγούστου.
Το πιο ενδιαφέρον είναι, όπως αναφέρει στο τουίτερ του ο κ. Μασκ, ότι δεν πρόκειται να κατοχυρώσει τα σχέδιά του με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, αλλά το πρόγραμμα θα είναι ανοιχτού κώδικα.


Τα καύσιμα που θα χρησιμοποιούν 

Παρήχθη «ηλιακό» καύσιμο αεροσκαφών από νερό και διοξείδιο του άνθρακα (CO2), στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου SOLAR-JET, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι ερευνητές πραγματοποίησαν την πρώτη επιτυχή επίδειξη ολόκληρης της αλυσίδας παραγωγής ανανεώσιμης κηροζίνης, χρησιμοποιώντας συμπυκνωμένο φως ως πηγή ενέργειας υψηλής θερμοκρασίας. Το έργο βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο και, μέχρι στιγμής, έχει παραχθεί μόλις ένα ποτήρι καυσίμου αεροσκαφών, σε εργαστηριακές συνθήκες και με τη χρήση προσομοιωμένου ηλιακού φωτός. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δημιουργούν βάσιμες ελπίδες ότι στο μέλλον όλα τα υγρά καύσιμα υδρογονανθράκων θα μπορούν να παράγονται από ηλιακό φως, CO2 και νερό.
Ως πρώτο βήμα, χρησιμοποιήθηκε συμπυκνωμένο φως (προσομοιωμένο ηλιακό φως) για τη μετατροπή διοξειδίου του άνθρακα και νερού σε αέριο σύνθεσης (syngas), μέσα σε ηλιακό αντιδραστήρα υψηλής θερμοκρασίας (βλ. παραπάνω σχήμα) ο οποίος περιέχει υλικά που έχουν ως βάση οξείδια μετάλλων και αναπτύχθηκαν στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ETH Zürich). Στη συνέχεια, το αέριο σύνθεσης (μείγμα υδρογόνου και μονοξειδίου του άνθρακα) μετατράπηκε σε κηροζίνη από τη Shell με την εφαρμογή της κλασικής μεθόδου Fischer-Tropsch.
Ενώ η παραγωγή αερίου σύνθεσης με τη βοήθεια συμπυκνωμένης ηλιακής ακτινοβολίας βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο, ο μετασχηματισμός αερίου σύνθεσης σε κηροζίνη εφαρμόζεται ήδη σε παγκόσμια κλίμακα από διάφορες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Shell.
Ο συνδυασμός των δύο προσεγγίσεων είναι ικανός να εξασφαλίσει ασφαλή, διατηρήσιμη και κλιμακώσιμη προσφορά καυσίμου αεροσκαφών, πετρελαίου ντίζελ και βενζίνης, ακόμη και πλαστικών υλών. Τα καύσιμα που παράγονται με τη μέθοδο Fischer-Tropsch έχουν ήδη πιστοποιηθεί και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα υφιστάμενα οχήματα και αεροσκάφη, χωρίς μετατροπές των κινητήρων τους ούτε της υποδομής εφοδιασμού με καύσιμα.


Επιμέλεια
Βαδράτσικας Χρήστος


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου