Τις δομές για μια «ενιαία ψηφιακή αγορά», με κοινούς κανόνες στον τρόπο λειτουργίας των αμερικανικών κολοσσών του Διαδικτύου, σχεδιάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την προοπτική να τεθούν σε εφαρμογή ακόμη και στις αρχές του 2015.
Θεωρείται ένας νέος γύρος στις τριβές ανάμεσα στην Κομισιόν και κολοσσούς όπως η Google, η Amazon αλλά και παροχέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, όπως η Netflix. Αυτή η πρωτοβουλία δεν συμπεριλαμβάνεται στις έρευνες της Ε.Ε. για τη φοροαποφυγή αμερικανικών εταιρειών που εκμεταλλεύονται ευνοϊκά καθεστώτα σε κράτη-μέλη όπως η Ιρλανδία και η Ολλανδία. Ούτε αφορά έρευνα που εξήγγειλε η Κομισιόν προ δύο εβδομάδων για την τυχόν κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της Google ως μηχανής αναζήτησης του Διαδικτύου. Στο στόχαστρο δεν τίθενται μόνον οι Google και η Amazon. Νεότεροι παίκτες όπως η Netflix, που προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών μέσω Διαδικτύου, η Airbnb που έχει δημιουργήσει μια παγκόσμια αγορά ιδιωτών στην αναζήτηση καταλυμάτων με ελκυστικές τιμές, και η εταιρεία δωρεάν ανταλλαγής μηνυμάτων και επικοινωνίας Whatsapp έχουν ξεπεράσει τα συμβατικά σύνορα που κάποτε διαχώριζαν τις τηλεπικοινωνίες, τις οπτικοακουστικές παραγωγές ψυχαγωγίας, τις εταιρείες των ΜΜΕ και άλλες αγορές. Η Κομισιόν επισήμανε, ειδικότερα, ότι θα εξετάσει εάν εταιρείες παροχής υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου έχουν ευνοϊκότερη μεταχείριση εις βάρος μικρότερων ή πιο «παραδοσιακών» ανταγωνιστών που δεν κατέχουν την ίδια τεχνολογία. Αναλυτές και παράγοντες της αγοράς προειδοποιούν ότι η επιβολή πολλών κανόνων θα περιπλέξει τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών. Οπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Ρίτσαρντ Αλαν, «θα αυξηθεί το κόστος λειτουργίας και οι πελάτες στην Ευρώπη θα λαμβάνουν ετεροχρονισμένα νέες εφαρμογές». Ακόμα και ο Αμερικανός πρόεδρος, Μπαράκ Ομπάμα, είχε δηλώσει αρχές του έτους ότι η Ε.Ε. επιτίθεται άδικα στους ομίλους τεχνολογίας των ΗΠΑ. Η Ε.Ε. υπεραμύνεται αυτής της πρωτοβουλίας και υποστηρίζει πως θα πρέπει να προστατεύονται τα συμφέροντα των καταναλωτών και να υπάρχουν ίσοι κανόνες μεταξύ των εταιρειών του Διαδικτύου. «Ορισμένες διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν αποκτήσει δεσπόζουσα θέση σε διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας και ο τρόπος που ασκούν επιρροή στην αγορά προκαλεί διάφορα ερωτήματα που θα πρέπει να εξετασθούν περαιτέρω, ανεξάρτητα από την εφαρμογή των κανονισμών περί ανταγωνισμού σε συγκεκριμένες περιπτώσεις», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Κομισιόν.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου