Η Formula 1, είναι αναμφισβήτητα η αιχμή του δόρατος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και στην τεχνολογία του είδους, είναι ότι ταχύτερο μπορούμε να δούμε στις οθόνες μας (μαζί με το MotoGP φυσικά), και κάθε σχεδόν δύο εβδομάδες, μας προσφέρει αξεπέραστες συγκινήσεις.
Εδώ και λίγο καιρό η FIA ανακοίνωσε το concept της Formula E, που βασίζεται σε μονοθέσια με μπαταρίες και ηλεκτρικά powertrains (πρώτος πρωταθλητής Formula E στέφθηκε ο Nelson Piquet Jr. σε ένα εξαιρετικό αγώνα στο Λονδίνο με την NEXTEV TCR για την περίοδο 2014-15). Αν και το πρώτο πρωτάθλημα μας φάνηκε κάπως... αργό για τα γούστα μας (τα αυτοκίνητα αν και επιταχύνουν από 0 στα 100km/h μέσα σε 3 δευτερόλεπτα, σε τελική ταχύτητα δεν ξεπερνούν τα 225km/h), και οι πίστες, που ουσιαστικά είναι χαραγμένες σε κανονικούς δρόμους, δεν μας άρεσαν ιδιαίτερα, η Formula E προσφέρει συγκινήσεις, αφού υπάρχει έντονος ανταγωνισμός ενώ οι οργανωτές δεν φοβούνται να δοκιμάσουν τρελές... ιδέες, όπως το να δίνουν σε οδηγούς power boosts με βάση τις ψήφους των fans). Παρόλα αυτά, τα μονοθέσια παραμένουν αργά –πολύ πιο αργά σε σχέση με εκείνα της F1 που με DRS μπορούν να αγγίξουν ταχύτητες 340km/h+ σε ορισμένες πίστες- ενώ και ο θόρυβος που κάνουν είναι μάλλον “νοσοκομειακός”, αποστειρωμένος σαν να πρόκειται για... τηλεκατευθυνόμενα μοντέλα RC σε μεγέθυνση. Ίσως όμως θα πρέπει να τον συνηθίσουμε, γιατί ενδέχεται αυτός ο ήχος, να είναι και ο ήχος του μέλλοντος. Στο νέο πρωτάθλημα, ο θόρυβος έρχεται τουλάχιστον βελτιωμένος σε σχέση με το παρελθόν -όπως μπορείτε να ακούσετε και στο παρακάτω video- αφού οι ομάδες από φέτος είχαν την δυνατοτητα να εξελίξουν τα δικά τους powertrains, το δικό τους κιβώτιο ταχυτήτων, το δικό τους inverter κ.ά. Οπότε παρατηρούνται τουλάχιστον διαφορές μεταξύ τους. Το concept είναι απολύτως υγιές και αποκτάει όλο και περισσότερους οπαδούς, αλλά αν μαζί με τον ήχο, “φτιάξουν” και την ταχύτητα και την αυτονομία (οι οδηγοί αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν δύο μονοθέσια ανά αγώνα), ενδεχομένως μελλοντικά να αποτελέσει κίνδυνο, τουλάχιστον εμπορικό, για την Formula 1.
..
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου