Τις αυτόνομες
και αυτοκινούμενες νταλίκες της
στους δημόσιους γερμανικούς δρόμους
σκοπεύει να δοκιμάσει έως το τέλος του
έτους η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Daimler. Μέχρι πρόσφατα οι δοκιμές της,
που είχαν ξεκινήσει φέτος τον Μάιο,
γίνονταν στη Νεβάδα των Ηνωμένων
Πολιτειών και σε εγκαταστάσεις της
Daimler εντός Γερμανίας.
Η
εταιρεία ήδη έχει καταθέσει αίτηση για
τη δοκιμή των «έξυπνων» φορτηγών της
κοντά στη Στουγκάρδη. Η Daimler αισιοδοξεί
ότι θα εξασφαλίσει τη σχετική άδεια
μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Προς
το παρόν, για καλό και για κακό, η νταλίκα
είναι ημιαυτόνομη, καθώς ένας οδηγός
βρίσκεται μέσα στο όχημα, το οποίο όμως
ελέγχεται πλήρως από τους ηλεκτρονικούς
υπολογιστές του.
Εκπρόσωπος
της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
δήλωσε ότι ήλθε πλέον η ώρα να υπάρξει
εμπειρία από την κυκλοφορία μιας
αυτόνομης νταλίκας σε πραγματικές
συνθήκες στους γερμανικούς δρόμους.
Εμφανίσθηκε επίσης καθησυχαστικός,
λέγοντας ότι το σύστημα μπορεί να
συγκριθεί με τον αυτόματο πιλότο που
χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια στα
αεροπλάνα και ο οποίος αντικαθιστά τον
άνθρωπο πιλότο.
«Πιστεύουμε
ότι είναι ασφαλέστερό και πιο
αποτελεσματικό, όταν το φορτηγό οδηγείται
μόνο του στη διάρκεια ενός μακρού
ταξιδιού σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας»,
ανέφερε ο Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ.
α
φορτηγά της Daimler χρησιμοποιούν ένα
συνδυασμό από υπολογιστές, κάμερες,
λέιζερ και ραντάρ για να εντοπίζουν τα
εμπόδια και τα όρια του δρόμου, ενώ ο
«εγκέφαλος» του οχήματος κάθε στιγμή
επεξεργάζεται τα δεδομένα και λαμβάνει
αποφάσεις (επιτάχυνση, φρενάρισμα,
στρίψιμο κ.λπ.). Σε περίπτωση έκτακτης
ανάγκης, ο άνθρωπος οδηγός μπορεί να
πάρει τον έλεγχο της νταλίκας.
Οι
ειδικοί εκτιμούν πάντως ότι θα περάσουν
αρκετά χρόνια, εωσότου τόσο μεγάλα
οχήματα επιτραπεί να κυκλοφορήσουν
στους δρόμους πλήρως αυτόνομα, δηλαδή
χωρίς την παθητική παρουσία οδηγού σε
ρόλο επόπτη-παρατηρητή. Θεωρείται ότι
δύσκολα η κοινωνία θα αποδεχθεί ένα
πλήρως αυτόνομο φορτηγό, αν δεν πεισθεί
ότι αυτό στην πράξη τα καταφέρνει πολύ
καλύτερα από τον άνθρωπο οδηγό (ο οποίος
μπορεί να έχει αδυναμίες, που δεν έχει
ένας υπολογιστής).
Η
παραγωγή των «έξυπνων» φορτηγών
αναμένεται να ξεκινήσει σε δύο έως τρία
χρόνια. Ο Μπέρνχαρντ τόνισε ότι, παρά
τις προσπάθειες στο νέο πεδίο των
αυτόνομων οχημάτων εκ μέρους αμερικανικών
εταιρειών όπως η Google, η Daimler παραμένει
πρωτοπόρα διεθνώς και δεν σκοπεύει να
συνεργαστεί με καμία άλλη, αλλά να
προχωρήσει μόνη της. Μάλιστα, όπως είπε,
δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις
προσπάθειες δυνητικών ανταγωνιστών
της, όπως η Apple, να της «κλέψουν»
στελέχη.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου