Αρνητικό πρόσημο
κατέγραψε η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών
υπολογιστών κατά τους τρεις πρώτους
μήνες του 2015, με τις παραγγελίες να
υποχωρούν κατά 5,2% και τις πωλήσεις να
κατέρχονται σε 71,7 εκατ. τεμάχια διεθνώς.
Ενδεικτικό της …”αμηχανίας”, που
επικράτησε στην παγκόσμια αγορά των
υπολογιστών το 1ο τρίμηνο του 2015, είναι
ότι μόλις δύο από τους μεγαλύτερους
παγκόσμιους κατασκευαστές, η Lenovo και η
HP, κατάφεραν να βελτιώσουν τις επιδόσεις
τους σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Οι
υπόλοιποι τρεις παίκτες, που απαρτίζουν
την πεντάδα των κατασκευαστών με τις
μεγαλύτερες πωλήσεις διεθνώς, η Dell,
Asus και η Accer, υπέστησαν απώλειες σε σχέση
με την αντίστοιχη περίοδο του 2014. Σύμφωνα
με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Gartner,
για τις πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών
το 1ο τρίμηνο του 2015, η παγκόσμια βιομηχανία
PCs “είδε” σημαντική μεγέθυνση το 2014,
ωθούμενη από το κύμα αντικατάστασης
συσκευών, λόγω της λήξης υποστήριξης
των Windows XP. Ωστόσο, η τάση αυτή φάνηκε να
εξασθενεί κατά τους τρεις πρώτους μήνες
της τρέχουσας χρήσης.Πάντως, οι αναλυτές της Gartner ξεκαθαρίζουν ότι η πορεία της αγοράς κατά το 1ο τρίμηνο του 2015 δεν θα πρέπει, σε καμία περίπτωση, να μεταφραστεί σε συνολική επιβράδυνση του κλάδου των PCs. Και αυτό, καθώς τα επιμέρους τμήματα της αγοράς είχαν εντελώς διαφορετική συμπεριφορά κατά το εξεταζόμενο διάστημα. Για παράδειγμα, το momentum ήταν θετικό για τους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (συμπεριλαμβανομένων των notebooks, των υβριδικών συσκευών και των Windows tablets), οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Τα αποτελέσματα
του 1ου τριμήνου ευθυγραμμίζονται με
την πρόβλεψη της Gartner για μια ήπια πτώση
της αγοράς των ηλεκτρονικών υπολογιστών
κατά το τρέχον έτος, την οποία αναμένεται
να διαδεχθεί μια σταθερότερη πορεία
του κλάδου κατά την επόμενη πενταετία.
Οι πρωταγωνιστές
Φωτεινές εξαιρέσεις του 1ου τριμήνου του 2015 αποτέλεσαν οι επιδόσεις των Lenovo και HP, οι οποίες κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 5,7% και 2,5% αντίστοιχα την εξεταζόμενη περίοδο. Οι βελτιωμένες επιδόσεις της Lenovo προήλθαν από τη δυναμική παρουσία της εταιρείας στην περιοχή της EMEA και των ΗΠΑ, ενώ πολύ καλή ήταν η συμπεριφορά και της HP στις δύο προαναφερθείσες αγορές του πλανήτη. Από την πλευρά της, η Dell έχασε έδαφος, για πρώτη φορά μετά από έξι συνεχή τρίμηνα, με τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 5,1%, ενώ για τις Asus και Accer η αντίστοιχη μείωση ήταν 2,9% και 6,8%.
Οι πρωταγωνιστές
Φωτεινές εξαιρέσεις του 1ου τριμήνου του 2015 αποτέλεσαν οι επιδόσεις των Lenovo και HP, οι οποίες κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 5,7% και 2,5% αντίστοιχα την εξεταζόμενη περίοδο. Οι βελτιωμένες επιδόσεις της Lenovo προήλθαν από τη δυναμική παρουσία της εταιρείας στην περιοχή της EMEA και των ΗΠΑ, ενώ πολύ καλή ήταν η συμπεριφορά και της HP στις δύο προαναφερθείσες αγορές του πλανήτη. Από την πλευρά της, η Dell έχασε έδαφος, για πρώτη φορά μετά από έξι συνεχή τρίμηνα, με τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 5,1%, ενώ για τις Asus και Accer η αντίστοιχη μείωση ήταν 2,9% και 6,8%.
Lenovo
13,584 18.9 12,846
17 5.7
HP 12,442 17.3 12,143 16 2.5
Dell 9,038 12.6 9,527 12.6 -5.1
ASUS 5,306 7.4 5,462 7.2 -2.9
Acer 5,183 7.2 5,562 7.3 -6.8
Άλλοι 26,179 36.5 30,153 39.8 -13.2
Σύνολο 71,733 100 75,694 100 -5.2
HP 12,442 17.3 12,143 16 2.5
Dell 9,038 12.6 9,527 12.6 -5.1
ASUS 5,306 7.4 5,462 7.2 -2.9
Acer 5,183 7.2 5,562 7.3 -6.8
Άλλοι 26,179 36.5 30,153 39.8 -13.2
Σύνολο 71,733 100 75,694 100 -5.2
Σημ.: Τα
στοιχεία συμπεριλαμβάνουν σταθερούς
Η/Υ, notebooks και υβριδικές συσκευές.
Δεν συμπεριλαμβάνουν chromebooks, Windows
tablets με οθόνη μικρότερη των 10 ιντσών και
άλλα μη Windows tablets. Όλα τα στοιχεία
βασίζονται σε προκαταρκτική μελέτη. Οι
τελικές εκτιμήσεις υπόκεινται σε
αλλαγές. Πηγή: Gartner (Απρίλιος 2015)
Επιδόσεις ανά περιοχήΣύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, που δημοσιοποίησε η Gartner, στις ΗΠΑ οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών μειώθηκαν κατά 1,3% το 1ο τρίμηνο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, για πρώτη φορά μετά από τέσσερα συνεχή τρίμηνα ανόδου, διαμορφούμενες στα 13,9 εκατ. Στην πρώτη θέση της αμερικανικής αγοράς βρέθηκε η HP, με μερίδιο 26,1%.
Στην περιοχή της EMEA, οι
παραγγελίες ήταν μειωμένες κατά 4,4%,
καθώς διαμορφώθηκαν σε 21,7 εκατ., ενώ οι
πωλήσεις στην περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού
μειώθηκαν στα 24,3 εκατ., καταγράφοντας
πτώση 1,2%
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου