Ρυθμούς ανάπτυξης, που
θα ζήλευαν πολλοί κλάδοι της οικονομίας,
διεθνώς, καταγράφει το mobile banking, που
σήμερα αριθμεί 300 εκατ. χρήστες διεθνώς.
Ενδεικτικές είναι οι επιδόσεις της
Μεγάλης Βρετανίας
- αγορά βαρόμετρο σε
παγκόσμιο επίπεδο - όπου ο αριθμός των
πολιτών, που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης
στο mobile banking, αναμένεται να διπλασιαστεί
έως το 2020, για να αγγίξει τα 32,6 εκατ. από
περίπου 17,8 εκατ. σήμερα. Σύμφωνα με
μελέτη της εταιρείας Fiserv, 14,8 εκατ. νέοι
χρήστες υπηρεσιών mobile banking θα προστεθούν
στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας μόνο
την προσεχή πενταετία. Στο μεταξύ,
σύμφωνα με στοιχεία, που παρουσίασε
χθες ο επικεφαλής των ηλεκτρονικών
δικτύων της Eurobank, κ. Άγγελος Καρακερέζης,
από το βήμα του 20 Banking Forum της ΕΕΔΕ, μέσω
του mobile banking, οι τράπεζες μπορούν να
αυξήσουν κατά 60% τις πωλήσεις τους και
να μειώσουν κατά 20% τα έξοδα κίνησης
πελατών τους. Σύμφωνα με στοιχεία, που
επικαλέστηκε και προέρχονται από ανάλυση
της British Banking Associations, στη Barclays ένας
τακτικός πελάτης της χρησιμοποιεί κατά
μέσον όρο 24 φορές το κινητό του για
υπηρεσίες m-banking. Στο μεταξύ, όπως αναφέρει
η έρευνα, το mobile banking επιταχύνει περαιτέρω
τις τραπεζικές συναλλαγές, αφού, για
παράδειγμα, απαιτούνται 3 λεπτά για ένα
άνοιγμα λογαριασμού από το ipad σε σχέση
με 60 λεπτά, που απαιτεί η όλη διαδικασία
στον υπολογιστή. Στην Ελλάδα οι προοπτικές
ανάπτυξης του mobile banking φαίνεται ότι
είναι ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς η
διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας φθάνει
το 130%
Εκρηκτική άνοδος στη Μ. Βρετανία
Τα σημάδια, που στέλνει η “ώριμη” αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, είναι ενδεικτικά των προοπτικών του mobile banking. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, με τίτλο “Future Trends in UK Banking”, οι τραπεζικές συναλλαγές μέσα από ψηφιακά κανάλια στη Μεγάλη Βρετανία αναμένεται να αγγίξουν έως το 2020 τα £3,4 δις την εβδομάδα (μέσω mobile banking apps) από £1,7 δις σήμερα και τα £9,4 δις την εβδομάδα (μέσω online banking) από £6,4 δις σήμερα. Συνολικά δηλαδή, έως το 2020, £12,8 δις την εβδομάδα θα διακινούνται στη Μεγάλη Βρετανία μέσω ψηφιακών τραπεζικών καναλιών.
Τα σημάδια, που στέλνει η “ώριμη” αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, είναι ενδεικτικά των προοπτικών του mobile banking. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, με τίτλο “Future Trends in UK Banking”, οι τραπεζικές συναλλαγές μέσα από ψηφιακά κανάλια στη Μεγάλη Βρετανία αναμένεται να αγγίξουν έως το 2020 τα £3,4 δις την εβδομάδα (μέσω mobile banking apps) από £1,7 δις σήμερα και τα £9,4 δις την εβδομάδα (μέσω online banking) από £6,4 δις σήμερα. Συνολικά δηλαδή, έως το 2020, £12,8 δις την εβδομάδα θα διακινούνται στη Μεγάλη Βρετανία μέσω ψηφιακών τραπεζικών καναλιών.
Σήμερα περισσότερο από το ένα
τρίτο του ενήλικου πληθυσμού (34%) στη
Μεγάλη Βρετανία χρησιμοποιεί φορητές
συσκευές για να εκτελέσει βασικές
τραπεζικές συναλλαγές. Το ποσοστό των
πολιτών, που επιλέγουν την πραγματοποίηση
τραπεζικών συναλλαγών μέσω smartphone ή
tablet, αναμένεται να διπλασιαστεί
αντιπροσωπεύοντας, έως το 2020, το 60% του
πληθυσμού.
Αλλά και ο αριθμός των Βρετανών,
που χρησιμοποιούν συνολικά διαδικτυακές
τραπεζικές υπηρεσίες (και όχι μόνο
mobile), προβλέπεται να αυξηθεί σε πάνω από
35 εκατ. έως το 2020 από 27,7 εκατ. το 2014.
Ποσοστιαία, το 66% των Βρετανών αναμένεται
να χρησιμοποιεί online τραπεζικές υπηρεσίες
έως το 2020, από 53% το 2014.
Θετικά σενάρια
Οι εκτιμήσεις για τη διείσδυση του mobile banking στη βρετανική αγορά είναι κάτι παραπάνω από αισιόδοξες, με τη συνεχιζόμενη αύξηση της δημοτικότητας των smartphones και τη σταθερή προτίμηση των καταναλωτών στις συναλλαγές, απ’ όπου και εάν βρίσκονται, να τροφοδοτεί τα θετικά σενάρια. Μάλιστα, ενώ νεότερες ηλικιακές ομάδες, ιδιαίτερα εκείνες μεταξύ των 25 και 34 ετών, πρωταγωνιστούν στην περαιτέρω διάδοση των online τραπεζικών υπηρεσιών, όλες τις ηλικίες έχουν καταγράψει σημαντικές επιδόσεις στις διαδικτυακές τραπεζικές συναλλαγές κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών. Όπως σημειώνουν οι συντάκτες της μελέτης, οι τράπεζες, σε παγκόσμιο επίπεδο, πρέπει να είναι έτοιμες, ώστε να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στους καταναλωτές 24 ώρες την ημέρα, επί 7 ημέρες την εβδομάδα, ανάγκη, που καλύπτει πλήρως το online banking. Σύμφωνα με τους ίδιους, πέραν από πρακτικούς λόγους, η ενεργότερη ανάμειξη των τραπεζών στην online τραπεζική αποτελεί βασικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς ο καταναλωτής επιλέγει όλο και πιο συχνά, πλέον, χρηματοπιστωτικό ίδρυμα με βάση και τις παροχές του στο online banking.
Θετικά σενάρια
Οι εκτιμήσεις για τη διείσδυση του mobile banking στη βρετανική αγορά είναι κάτι παραπάνω από αισιόδοξες, με τη συνεχιζόμενη αύξηση της δημοτικότητας των smartphones και τη σταθερή προτίμηση των καταναλωτών στις συναλλαγές, απ’ όπου και εάν βρίσκονται, να τροφοδοτεί τα θετικά σενάρια. Μάλιστα, ενώ νεότερες ηλικιακές ομάδες, ιδιαίτερα εκείνες μεταξύ των 25 και 34 ετών, πρωταγωνιστούν στην περαιτέρω διάδοση των online τραπεζικών υπηρεσιών, όλες τις ηλικίες έχουν καταγράψει σημαντικές επιδόσεις στις διαδικτυακές τραπεζικές συναλλαγές κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών. Όπως σημειώνουν οι συντάκτες της μελέτης, οι τράπεζες, σε παγκόσμιο επίπεδο, πρέπει να είναι έτοιμες, ώστε να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στους καταναλωτές 24 ώρες την ημέρα, επί 7 ημέρες την εβδομάδα, ανάγκη, που καλύπτει πλήρως το online banking. Σύμφωνα με τους ίδιους, πέραν από πρακτικούς λόγους, η ενεργότερη ανάμειξη των τραπεζών στην online τραπεζική αποτελεί βασικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς ο καταναλωτής επιλέγει όλο και πιο συχνά, πλέον, χρηματοπιστωτικό ίδρυμα με βάση και τις παροχές του στο online banking.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου