AK Therapies - Θεραπευτικό Μασάζ

Editors Picks

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Zanneio stardust. Έλληνες μαθητές ελέγχουν δορυφόρο στο διάστημα



To τουρνουά Zero Robotics ανοίξε και φέτος τις παγκόσμιας κλάσης ερευνητικές εγκαταστάσεις του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS) σε μαθητές γυμνασίου. Οι μαθητές γράφουν προγράμματα που μπορούν να ελέγξουν έναν δορυφόρο (SPHERES) στο διάστημα.
 Το MIT και ηESA κάλεσαν στις 25 Ιανουαρίου στις εγκαταστάσεις τους τις 14 διεθνείς συμμαχίες φιναλίστ για να παρακολουθήσουν τους τελικούς Zero Robotics 2015 με θέμα ‘SpySPHERES’ ζωντανά από τον ISS. Ανάμεσα τους και μια Ελληνική ομάδα.  H Zanneio Stardust έπειτα από τη 2η θέση που κατέκτησε πέρυσι συμμετείχε για δεύτερη συνεχή χρονιά στον διαγωνισμό. Η ομάδα διέπρεψε για μία ακόμα φορά φτάνοντας στους τελικούς ως μέλος της Ελληνο-Αμερικανικής συμμαχίας BACON Zanneio 2485. Η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό Zero Robotics ήταν μια από τις εμπειρίες που μένουν χαραγμένες στην μνήμη κάποιου για πολύ καιρό. Η εξοικείωση με τους κανόνες του διαστήματος, η βελτίωση του κώδικα και η συνεχής παρακολούθηση αγώνων σταδιακά μας έγιναν συνήθεια που έπαιρνε όλο τον ελεύθερο χρόνο μας. Οι κόποι μας όμως δεν πήγαν χαμένοι και ανταμειφθήκαμε άλλη μια χρονιά με την συμμετοχή μας στους τελικούς. Μπορεί να μην φτάσαμε τόσο ψηλά όσο πέρυσι, η φετινή χρονιά ωστόσο άφησε πίσω της μια σειρά από δυνατές αναμνήσεις και συναισθήματα που δύσκολα συναντά κάποιος σε ενδοσχολικές δραστηριότητες...” λέει χαρακτηριστικά ο Παναγιώτης Μακρής 16 ετών που συμμετείχε και πέρυσι με την ομάδα στον Zero Robotics.
Η Zanneio Stardust είναι η ομάδα του Ομίλου Αριστείας S.I.M.A. CLUB του Ζάννειου Προτύπου Πειραματικού Λυκείου Πειραιά με επικεφαλής τους καθηγητές μαθηματικών Δρ. Παντελή Μπουμπούλη (Π.Μ.) και Δρ. Σωτήρη Τσαντίλα (Σ.Τ.) και φέτος αποτελείται από τους μαθητές (Α’ και Β’ Λυκείου): Βατίστα Αντρέα,  Βασίλαινα Θανάση, Κουνέλη Γιάννη, Καλπαξή Γιώργο, Κοντογιώργη Σπύρο, Μακρή Παναγιώτη, Καφετζή Δημήτρη, Φαρφαρά Αγγελική, Τερτίπη Ευθυμία, Τσάφο Αλέξανδρο,  Κλούτσου Σοφία, Λαδοπούλου Μελπομένη, Τσάπα Ίρια, Ψαρού Κωνσταντίνα, Τσοκανά Στέφανο, Χριστοδούλου Κωνσταντίνο, Τσιμερέκη Κωνσταντίνο, Σκλαβούνο Δημήτρη, Σκουλουδάκη Άννα, Νάκα Γιώργο, Κανδεράκη Παναγιώτα, Καλαϊτζιάν Φαίδρα, Ράπατα Ηλέκτρα και Καλκαντζάκο Κωνσταντίνο.

Τί λένε οι μαθητές για την προσπάθεια τους στον Zero Robotics 2015;

Ο διαγωνισμός αυτός προσφέρει κάτι τελείως διαφορετικό στους μαθητές. Είδαμε πως λειτουργούν οι επιστήμες στην πράξη - τελείως διαφορετικά από το πληκτικό μάθημα - και μάθαμε πως ένα λάθος μπορεί να επηρεάσει μια διαστημική αποστολή στην οποία έχουν δαπανηθεί χρόνια μελέτης και έχουν πραγματοποιηθεί τεράστιες χρηματικές επενδύσεις” αναφέρει ο μαθητής της Α’ Λυκείου, Αντρέας Βατίστας.
Ήταν μια πολύ επιμορφωτική εμπειρία που μας βοήθησε να εξοικειωθούμε με την ιδέα του διαστήματος. Είδαμε πως οι γνώσεις μας στην αστροφυσική και τον προγραμματισμό μπορούν να εφαρμοστούν και στην πραγματική ζωή καθώς και είδαμε τους κώδικες που ετοιμάζαμε τόσο καιρό ψηφιακά να υλοποιούνται σε πραγματικά ρομπότ στις συνθήκες του διαστήματος.” λένε οι μαθήτριες Κωνσταντίνα Ψαρού και Ίρια Τσάπα.
Ενώ για τον Κωνσταντίνο Χριστοδούλου το τουρνουά Zero Robotics “Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία που μας άνοιξε τους ορίζοντές στον χώρο της ρομποτικής ,του διαστήματος και κυρίως του προγραμματισμού. Ήρθαμε σε επαφή με σχολεία του εξωτερικού συνεργαστήκαμε και είδαμε τις ιδέες μας να πραγματοποιούνται στον Διαστημικό Σταθμό.” 

"το Zero Robotics έχει ήδη καθιερωθεί για τον όμιλό μας"

Οι δύο καθηγητές της Zanneio Stardust εκφράστηκαν και αυτοί με ενθουσιασμό για την εμπειρία τους στον διαγωνισμό Zero Robotics “που έχει ήδη καθιερωθεί για τον όμιλό μας” όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κος Τσαντίλας.

Αρχικά θα θέλαμε να μας πείτε πως μάθατε για τον διαγωνισμό Zero Robotics και τι ήταν αυτό που σας ώθησε να συμμετάσχετε;
Π.Μ.: Εδώ και πέντε χρόνια λειτουργούμε στο Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο έναν όμιλο δραστηριοτήτων STEM, δίνοντας βαρύτητα στις εφαρμογές των Μαθηματικών, στον Προγραμματισμό και σε θέματα του Διαστήματος. Για να κινήσουμε περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών μας αναζητούμε συνέχεια ενδιαφέροντες διαγωνισμούς, αλλά και άλλες δραστηριότητες, στους οποίους μπορούμε να πάρουμε μέρος. Βρήκαμε τον διαγωνισμό αυτό σε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο πριν δύο χρόνια και μας κέντρισε το ενδιαφέρον. Ένα επιπλέον σημαντικό πλεονέκτημα του διαγωνισμού είναι ότι δεν έχει "ακριβές" απαιτήσεις όπως για παράδειγμα συσκευές ρομποτικής κ.λ.π.
Τι σας δίδαξε η περσινή σας εμπειρία στο τουρνουά;
Σ.Τ.: Φέτος συμμετείχαμε για δεύτερη φορά στο διαγωνισμό με μεγάλη επιτυχία. Το σημαντικότερο δίδαγμα από την περσινή εμπειρία είναι πως όλα είναι δυνατά όταν υπάρχει δίψα για μάθηση και διάθεση για δουλειά. Ήδη σκεφτόμαστε τρόπους με τους οποίους θα φέρουμε και άλλα Ελληνικά σχολεία στο διαγωνισμό, αφού πλέον έχουμε σημαντική εμπειρία.
Πιστεύετε ότι project που σχετίζονται με το διάστημα και βρίσκονται εκτός των κλασικών εκπαιδευτικών εργασιών του σχολείου είναι χρήσιμα για την εκπαίδευση των μαθητών και την μετέπειτα εξέλιξη τους;
Π.Μ.: Τέτοιου είδους project κινητοποιούν τους μαθητές και τους προσφέρουν σημαντικές εμπειρίες που είναι αδύνατον να επιτευχθούν με το κλασσικό πρόγραμμα σπουδών. Οι εφαρμογές του διαστήματος συνήθως εμπλέκουν πολλές επιστήμες ταυτόχρονα κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού συνήθως οι μαθητές διδάσκονται την κάθε επιστήμη αποσπασματικά. Στον διαγωνισμό Zero Robotics εμπλέκονται σχολικά μαθηματικά, φυσική και προγραμματισμός με έναν πολύ ευχάριστο και φιλικό τρόπο.
Ποια πιστεύετε ήταν τα οφέλη από τη συνεργασία με τα σχολεία του εξωτερικού αλλά και από την επαφή των μαθητών με εμπειρογνώμονες του χώρου;
Π.Μ.: Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν παιδιά από άλλες χώρες, να δουν τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται και να έρθουν σε επαφή με ξένες μεθόδους διδασκαλίας και προγράμματα σπουδών.
Ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που αποκομίσατε από το διαγωνισμό; Για ποιο λόγο θα τον συστήνατε και σε άλλους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα;
Σ.Τ.: Η επιμονή, η σταθερή προσήλωση στο στόχο, η ομαδική δουλειά και η συνεργατικότητα, είναι προσόντα που καλλιεργήθηκαν στους μαθητές μας μέσω αυτού του διαγωνισμού. Ακόμα κι αν οι συνεργάτες τους ήταν από διαφορετικές ηπείρους, έπρεπε να βρουν τρόπο και χρόνο για να συντονιστούν και να πετύχουν το καλύτερο δυνατό από κοινού.
Π.Μ.: Μέσω του διαγωνισμού οι μαθητές εφαρμόζουν τις σχολικές γνώσεις για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων. Συνήθως, τα Μαθηματικά και οι Φυσικές επιστήμες διδάσκονται σε θεωρητικό επίπεδο χωρίς να παρουσιάζονται οι ποικίλες εφαρμογές τους. Ο διαγωνισμός Zero Robotics αποτελεί μοναδική ευκαιρία ώστε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με πραγματικά επιστημονικά προβλήματα παρόμοια με αυτά που αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες.
Ποια είναι τα σχέδιά της ομάδας σας για το μέλλον; Σκέφτεστε να συμμετέχετε και σε άλλους διαγωνισμούς σχετικούς με το διάστημα;
Σ.Τ.: Κάθε χρόνο ψάχνουμε να βρούμε και κάτι καινούργιο, συνήθως σε θέματα διαστημικής, ώστε παράλληλα με το Zero Robotics που έχει ήδη καθιερωθεί για τον όμιλό μας, να συμμετάσχουμε και σε άλλες δράσεις και διαγωνισμούς. Για του χρόνου σκεφτόμαστε να πάρουμε μέρος και στον Odysseus Space Contest της Ευρωπαϊκής Ένωσης που φαίνεται να έχει αρκετό ενδιαφέρον.






0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου