Καθώς
οι βιομηχανίες του Animation, των Video Games
και του Ψηφιακού Κινηματογράφου
αναπτύσσονται, το ίδιο συμβαίνει και
με τη ζήτηση για άρτια καταρτισμένους
animators. Από τα απλά animations μέχρι το
προχωρημένο 3D Modeling και τα σύνθετα visual
FX, το 3D Animation εφαρμόζεται σε video games, στον
κινηματογράφο, στο διαδίκτυο, σε εφαρμογές
tablets/smartphones, σε τηλεοπτικές παραγωγές
και σε κάθε παραγωγή κινούμενης εικόνας.
Το Animation είναι η επαναλαμβανόμενα
συνεχόμενη ταχεία προβολή σειρών από
εικόνες–σκίτσα ή φωτογραφίες αντικειμένων,
στιγμιότυπα αντικειμένων–οι οποίες
εναλλάσσονται με ταχύτητα δίνοντας στο
θεατή την ψευδαίσθηση ότι τα αντικείμενα
της εικόνας κινούνται. Αυτή η οπτική
οφθαλμαπάτη-ψευδαίσθηση που συμβαίνει
οφείλεται στην ιδιότητα που έχει ο
ανθρώπινος εγκέφαλος να διατηρεί
«ζωντανή» στη μνήμη του για 1/12 του
δευτερολέπτου καθετί που οπτικά
αντιλαμβάνεται διατηρώντας έτσι την
αίσθηση της συνέχειας και της εξέλιξης
των όσων βλέπει. Το φαινόμενο αυτό
ονομάζεται μεταίσθημα ή μετείκασμα και
αποτελεί τη βάση του κινηματογράφου
ιδίως στις ταινίες κινουμένων σχεδίων.
Στις περισσότερες ταινίες κινουμένων
σχεδίων του 20ού αιώνα η τεχνική απόδοσης
της κίνησης ήταν η εξής: κάθε ξεχωριστό
πλαίσιο μιας ταινίας, αποτελείται από
μια φωτογραφία ή ένα σχέδιο, που
σχεδιάζεται πρώτα σε ένα χαρτί και κάθε
σχέδιο διαφέρει ελάχιστα από το
προηγούμενο, κάθε σχέδιο αποτελεί την
συνέχεια του προηγούμενού του. Τα σχέδια
των animators αποτυπώνονται σε μια διαφάνεια
εκτύπωσης που ονομάζεται κυψέλη, η οποία
γεμίζεται με χρώματα προσδιορισμένων
αποχρώσεων και τόνων από την πίσω πλευρά
του σχεδίου. Οι ολοκληρωμένες διαφάνειες
των χαρακτήρων φωτογραφίζονται μία
προς μία σε φιλμ κινούμενης εικόνας με
μια ραμφοειδή κάμερα, μπροστά από ένα
ζωγραφισμένο φόντο. Σήμερα βέβαια, στον
21 αιώνα, η μέθοδος αυτή είναι εξαιρετικά
ξεπερασμένη και οι περισσότερες ταινίες
κινουμένων σχεδίων έχουν περάσει στην
εποχή της τεχνολογικής εξέλιξης του 3D
Animation. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι αρχές
του Animation σχηματίστηκαν από τους Animators
της Disney τη δεκαετία του 1930. Αυτές οι
αρχές αποτελούν και το θεμελιώδη λίθο
κάθε επιτυχημένης σχεδιοκίνησης
χαρακτήρων. Μπορεί ο William Fetter, υπάλληλος
της Boeing, Co. vα εφηύρε το 1960 τον όρο “computer
animation/graphics” αλλά τα πρώτα 3D CGI (computer
generated images) παρουσιάστηκαν στο κοινό με
την ταινία FutureWorld το 1976 των Ed Catmull και
Fred Parke ενώ η πρώτη εξ’ ολοκλήρου
τρισδιάστατη ταινία, το Toy Story, βγήκε
στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1995
με παραγωγό τον John Lasseter της Pixar και
διανομή της Disney
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου